MIMMI

följ min kamp.

Min träning

Kategori: Allmänt

I detta inlägg kommer jag beskriva exakt hur min träning ser ut. Jag tränar 6 dagar i veckan mellan 1 h - 2 h.
Jag börjar med att cykla eller gå till gymmet. Detta tar cirka 5-10 min. En lätt uppvärmning är väldigt viktig för hela kroppen innan träning så det är något som alla bör göra.
När jag sedan har bytt om så stretchar jag lite lätt innan träningen. Jag brukar stretcha ben, armar och nacke. Jag rekommenderar att både stretcha innan och efter träningen, på så sätt känner man sig mer avslappnad. Jag tror även att detta är väldigt viktigt för musklerna i kroppen och att du orkar ta i mer i träningen.
Nu är redo för min träning. Det hela börjar med crosstrainern, här kör jag i 30 min på intervall. Intervallträning är väldigt effektivt, det ser till att din kropp orkar hålla ut mer och man tränar upp sin kondition och kroppens effektivitet. Jag kör mellan styrka 12 och sen 8. 3 min vardera.
Sen så är det dags för att cykla. Den cykeln som vi har på gymmet är en sittandes cykel. Så här tränar man ben, rumpar och nedre delen av magen. Här kör jag även på intervall. Jag kör mellan styrkan 10 och sen 6. Både cykeln och crosstrainern har jag funnit varit riktigt effektiva. De både är såkallade cardioträning. Den träningsformen som är mest effektiv för fettförbränning.
Sedan så kör jag även intervall på löpbandet mellan 20-30 min. Jag kör mellan styrkorna 9 och 6.5.
När jag har avslutat min konditionsträning är det dags för lite styrka. Det är väldigt viktigt att blanda in lite styrka i träningen, man bygger upp styrkan så att kroppen orkar mer men även för att man inte ska bli slapp i kroppen när man går ner i vikt. Jag börjar med att köra med vissa maskiner. Först kör jag tre maskiner som tränar magen. Här kommer tre bilder på vilka maskiner det är.
Sen så kör en maskin för ben.
Sen så är det dags för roddbåten.
Sen kör jag lite övningar självständigt. Här kommer bilder på övningarna. Om ni har frågor så ställ dem!
Sen så avslutar jag med stretchning och promenerar eller cyklar hemåt. Det är otroligt viktigt att man kör en lugn nedvarning efter träningen. Om man åker bil hem kan man exempelvis gå på löpbandet i en väldigt lugn takt. Man måste tillåta musklerna att slappna av.

Kommentarer

  • Joline säger:

    Tack för din kommentar och wow vilket jobb du gör! Det är bra jobbat att träna så mycket som du gör!! Själv hade jag målet på 3 gånger den här veckan...

    2012-04-01 | 17:55:10
    Bloggadress: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: