MIMMI

följ min kamp.

Hetsätning

Kategori: Allmänt

Detta är nog mitt största problem, eller jag borde nog kunna säga var. Jag kunde äta något så otroligt mycket och slängde i mig skräp även fast jag inte var hungrig. Det handlade nog inte om något sug heller, utan jag kände bara ett ständigt tvång till att äta om det fanns något sött liggandes hemma. Hetsätning har varit en stor del av mitt liv, det fick mig att ständigt vara ledsen över att jag inte kunde kontrollera mig själv. Det är min kropp och mina tankar, men det var inte jag som styrde den. Hetsätning var en skamlig del av mitt liv, men jag har lärt mig att vikt inte ska vara något skamligt i livet. Om man behöver det ska man bara ta tag i det, man måste lära sig att styra sin egen kropp. Men det finns inget som kan kallas för skamligt endast lärdom.

Kommentarer

  • Ida säger:

    vikt ska ju inte vara nå skamligt, precis som du skriver :)

    2012-03-20 | 18:09:55
    Bloggadress: http://idahtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: