MIMMI

följ min kamp.

Vecka 1.

Kategori: Allmänt

Som sagt så har jag börjat med hårdträningen sedan en vecka tillbaka. Jag har tränat sedan ett par månader tillbaka, men jag har aldrig tagit det riktigt seriöst, och ätit för mycket.. Förra söndagen så började jag pressa mig själv, det var dags att få upp konditionen och sätta upp mål för en själv. Mål är något som är otroligt viktigt när man försöker gå ner i vikt och att ständigt pressa sig själv till att nå bättre resultat. I detta inlägg tänkte jag berätta hur jag har tränat denna vecka. Imorgon kommer jag att lägga upp mina kroppsmått och eventuellt bilder på hur min kropp ser ut.
Kondition är den främsta metod som man ska använda sig av när man tränar, det leder till fettförbränning, som leder till viktnedgång. Jag har haft ett väldigt enkelt schema i gymmet denna vecka då jag inte vill pressa mig själv för hårt och slita ut på kroppen. Man ska alltid få bättre resultat, men det är viktigt att veta vart kroppens gräns går, kroppen är ömtålig och något som vi ska värna om.
Det jag har gjort i gymmet denna vecka:
Jag börjar med intervaller på löpbandet i 20 minuter. Jag har löpbandet på nivå 7.0 - 7.5 när jag powerwalkar och 8.5 när jag springer. Jag orkar inte hålla på så länge på löpbandet då jag snabbt får mjölksyra och har otroligt dålig kondition, men detta är något som jag hoppas kunna förbättra, och från och med nästa vecka vill jag öka hastigheten till 30 minuter.
Sedan kör jag 30 minuter på crosstrainern på nivå 10. Det är väldigt viktigt så stora steg som möjligt med crosstrainern för att träna flera delar av kroppen.
Sist i min konditionsträning så cyklar jag i 20 minuter, vid detta tillfälle är min ben otroligt trötta på grund av mjölksyran, och jag måste träna på att hålla ut längre. Jag avslutar självklart med stretchning och sedan nedvarvning genom en lugn promenad hemåt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: